Product added to basket

  • logo
  • 0 0

Dynamisk mødested for samarbejde, kreativitet og selvstændige studier

Chellaston Academy er en skole og akademi i Chellaston i Derby-området i England.

I nutidens dynamiske akademiske verden spiller biblioteker en afgørende rolle i at støtte studerendes succes. Vi ønskede at transformere biblioteket på Chellaston Academy til et dynamisk læringsmiljø, der fremmer samarbejde, kreativitet og selvstændige studier. Indretningen af disse rum er afgørende for at forme elevernes resultater og tilbyde ressourcer og oplevelser, der imødekommer forskellige læringsbehov.

Vi leverede et rum, der understøtter og driver Akademiets værdier, hvilket gør biblioteket til skolens hjerte og en engagerende og fornøjelig oplevelse for alle. Et rum, der vil understøtte og drive udviklingen af ​​både akademisk og personlig succes. Tanken med vores design var at stimulere og motivere eleverne på Chellaston Academy med et fantastisk rum, der nu opfylder nutidige krav og behov.

Studerende har i dag brug for mere end stille studiekroge – de har brug for tilpasningsdygtige rum, der kan skifte mellem individuelt studie, gruppearbejde og samarbejde. Vores reolløsninger sikrer fleksibilitet, der muliggør gruppearrangementer. Flytbare møbler og modulære områder, gør det muligt for eleverne at tilpasse rummet til deres behov, uanset om de arbejder alene eller i en gruppe.

Vi har skabt et fortryllende rum, der har sin egen identitet. Selve biblioteket er fordelt på to etager, hvor den nederste del er et hyggeligt, roligt studierum. De modulære siddepladser skaber en interessant og dynamisk zone i biblioteket.

Den øverste etage er indrettet til at skabe et stort, fleksibelt rum, der muliggør samarbejde og gruppestudier. Inddeling af biblioteket i "stille" områder for dyb fokus og "samarbejdszoner" til gruppediskussioner sikrer, at alle typer elever kan føle sig imødekommet. Lydisolering og gennemtænkt layout gør disse zoner særskilte, men alligevel harmoniske.

Tilgængelighed for alle studerende, også dem med fysiske handicap eller specifikke læringsbehov er afgørende. Kørestolsvenlige indretninger og et stille og sansevenligt rum sikrer, at alle kan trives i rummet. At tilbyde en bred vifte af læringsmiljøer understøtter også neurodiverse studerende, der tager højde for forskellige læringsstile.

Grafiske elementer blev designet med hjælp fra eleverne selv, hvilket giver et ægte personligt præg og følelse af ejerskab til rummet. Farverne der er anvendt i de bløde møbler og de grønne reoler sikrer, at alle aspekter af biblioteksdesign er integreret.

Indretning med bæredygtighed i tankerne er altid nøglen til det, vi laver, og er stadig vigtigere, så vi forsøger at reducere bibliotekets miljømæssige aftryk og samtidig skabe sundere rum for studerende, hvor det er muligt.

Vi glæder os over at se, hvordan Chellaston Academy er blevet omdannet til et levende, tilpasningsdygtigt rum, der understøtter elevernes succes både akademisk, socialt og personligt. Vi har skabt et bibliotek, der giver eleverne mulighed for at nå deres fulde potentiale.

Citat fra Chellaston Academy:

"Fra vores allerførste samtale med Deanna fra thedesignconcept, forstod hun vores vision for Chellaston Academy - et tilpasningsdygtigt, sofistikeret rum, der rummer studerende med forskellige behov. Vi er meget glade for biblioteksindretningen, som fortsat giver os værdi, efterhånden som vores ambitioner om læsning vokser på biblioteket. Vi anser thedesignconcept som fremsynet, løsningsorienteret og meget sympatisk over for skolens behov”.

SE VIDEO

Produkter anvendt til Chellaston Academy, Storbritannien

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Bliv opdateret med de seneste biblioteksnyheder